Alice Stenlöf och Klara Elvgren gör podd-comeback: ”Ska dominera topplistorna”

Alice Stenlöf och Klara Elvgren

”Vår strategi fungerar”.

Idag lanserar Alice Stenlöf och Klara ”Tanby” Elvgren ett helt nytt poddprogram tillsammans. Podcasten har döpts till ”Vad fan hände?” och kommer att innehålla filterlösa samtal kring fest, resor och dejting men också ”djupa och känsliga samtal, som inte alltid får lika stor uppmärksamhet i den offentliga sfären”.

De som känner mig från mina andra plattformar vet att jag delar med mig av det mesta, och i podden tillåts vi gå ännu djupare. Jag tror att våra olika liv kommer att avspeglas på ett kul sätt med mycket igenkänning bland lyssnarna. Vi ser fram emot att dominera topplistorna inom en snar framtid med vår nya podd, säger Klara Elvgren i ett pressmeddelande.

Båda profilerna har tidigare drivit poddar, men varit borta från micken de senaste åren. Alice Stenlöf drev, mellan 2017 och 2019, podden ”Har du sagt A får du säga B” tillsammans med Bianca Ingrosso. Och Klara Elvgren hade podden ”Oss emellan” med influencerkollegan Fanny Lyckman, mellan 2018 och 2020.

Jag är så taggad på att börja podda igen – denna gång i en om möjligt ännu mer ofiltrerad podd tillsammans med min galnaste vän Klara. Vi lever helt olika liv där hon väntar barn och jag lever livet som supersingel. Kontrasterna kommer sätta tonen för samtalen som kommer att vara både högt och lågt – vi kommer verkligen prata om allt. Vi är så taggade på att bjuda in lyssnarna till våra smaskiga samtal bakom kulisserna, säger Alice Stenlöf.

Första avsnittet av podden släpps idag, och bakom satsningen står poddjätten Acast. Alice och Klaras nya podd är dock inte Acasts enda lansering i kvartalet.

Under våren stärker nämligen poddbolaget sin innehållsportfölj med flera kommersiella poddar, däribland med nya influencer-duon Dasha Girine och Alexandra ”Kissie” Nilssons podd ”Ord och alla visor”. Samtidigt går även systrarna Janni och Michaela Delér över till Acast med sin populära podcast ”Two of a kind”.

Att flera av Sveriges största profiler och mediehus fortsätter välja Acast som plattform är det yttersta beviset på att vår strategi fungerar – vi utgår från vad som är i kreatörernas intresse, och det märks av i allt vi gör. Under det första kvartalet i år har vi haft otroligt många nya signeringar av profiler, där vi både har välkomnat och förlängt avtal med hela 34 shower till plattformen, säger Josephine Forssjö, Nordisk innehållschef på Acast.