Alice Stenlöf släpper en tredje smyckeskollektion: ”En enorm succé”

Alice Stenlöf för Guldfynd

Nu har Alice Stenlöf lanserat sin tredje smyckeskollektion för Guldfynd. Det första designsamarbetet ägde rum i april 2019 och var inspirerat av 90-talet. Den andra kollektionen släpptes i oktober 2020.

Alice andra kollektion var precis som den första en enorm succé, säger Penny Rosenlund, Product Manager, till Influens.se.

Även om varje kollektion har ett eget tema och ny känsla har vi alltid en del smycken i samlingen som binder samman alla kollektioner. Alice personliga smak och stil är den röda tråden som binder samman allt.

Kollektionen finns tillgänglig online hos Guldfynd samt i kedjans alla fysiska butiker. På frågan om Alice kommer att få släppa fler samarbeten med företaget svarar Penny att ”tiden får utvisa”, men hon understryker att Alice designidéer verkligen faller kunderna i smaken.

Att mitt i en pandemi släppa ett nytt samarbete kan tyckas riskfyllt, och att då lyckas med en försäljningssuccé är något Guldfynd är väldigt stolta över. Försäljningen i kombination med Alice designvision gjorde det till en självklarhet att släppa en tredje kollektion, säger Penny.

Hur går det till när Alice designar en kollektion för Guldfynd? 

Det är väldigt viktigt för oss att ett samarbete känns genuint. Alice är väldigt delaktig redan från start när vi tillsammans börjar skapa en ny kollektion. Tillsammans letar vi efter inspiration, skissar och arbetar fram prover. Slutgiltig design är alltid noga utvald av Alice i samråd med Guldfynd och en avgörande faktor är alltid om hon själv vill bära smycket eller inte. Alice fingertoppskänsla och personliga smak har varit ett vinnande koncept hittills och vi tror väldigt mycket på hennes tredje kollektion.

Hur viktiga är influencer-samarbeten för Guldfynd?

Retailbranschen har under en längre tid genomgått en stor förändring där allt mer handel förflyttas från fysisk butik till webbaserad handel. Framtidens kunder finns online och med hjälp av influencers kan vi nå den målgruppen genom nya kanaler, avslutar Penny Rosenlund.