Allt fler influencers kliver ombord hos startupen – satsar internationellt

Kvix team

”Många stora och inspirerande influencers vill samarbeta med oss”.

Allt fler branschprofiler väljer att ansluta sig till liveträningsappen Kvix. Under förra året kunde man bland annat få träna tillsammans med Carolina Gynning, Bingo Rimér och Ida Warg. Och i år har bland annat Gabriella Joss, Paula Rosas, Dag Tolstoy och Julia Franzen att gjort entré.

Vi jobbar strategiskt med vår influencer marketing och är noggranna i valet av personer som vi vill samarbeta med. Det ska vara personer som liksom vi prioriterar sin hälsa genom träning, och personer som vår målgrupp känner till och gillar, säger Linnea Ögren, Community Manager på Kvix.

Startup-bolaget Kvix lanserade sin plattform för cirka 1,5 år sedan. Konceptet är att genom livevideo erbjuda träningssugna personer tillgång till träningspass med coacher, i form av kända profiler eller professionella instruktörer. Appen erbjuder idag cirka 30 till 40 olika gruppträningspass, föreläsningar, kurser och mindfulness.

Som ett nystartat och fortfarande ganska litet bolag är vi väldigt glada över att det är så många stora och inspirerande influencers som vill samarbeta med oss, fortsätter Linnea Ögren.

Några andra kända profiler som också har knutit sig till Kvix är bland andra Carola Ranmo som blev Årets PT 2020 och Annika Sjöö, dansinstruktör från Let’s Dance. Laila Bagge och Ida Warg är dessutom två instruktörer som kommer att komma tillbaka inom kort.

När gym stänger och man ska hålla social distans har möjligheten att delta i livesända pass hemifrån gett tillbaka lite av den gemenskap och motivation vi tidigare fått av att träna i grupp. Att dessutom ha professionella instruktörer som leder deltagarna genom övningarna, och möjligheten att chatta med dem under passets gång, gör det smidigt och enkelt att träna, säger vd:n Johan Thomasson.

Härnäst på schemat står dock en internationell satsning, menar Kvix, som planerar att påbörja sin expansion redan i år.