Bloggprofilerna investerar – ”ville ta det steget längre”

FV: Nina Campioni, Elena Ekström (foto: Linkedin) och Frida Lund

Matinfluencern Frida Lund har över 50 000 följare på Instagram, bloggar på Elle och har gett ut två böcker. Bloggprofilen Nina Campioni delar med sig av sitt liv på Motherhood.se – en del av MåBra, har cirka 22 000 följare på Instagram och driver podden ”Ofiltrerat”. Båda har nu gått in i e-handelssatsningen Bukvy, väskvarumärket som grundades 2016.

När jag blev tillfrågad om ett samarbete ville jag ta det steget längre. Bukvy är den perfekta kombinationen av problemlösare och tidlös design – smart och snyggt. Jag ser fram emot att vara en del av framgångarna i ett till över 90 procent kvinnoägt bolag med unika produkter, nöjda kunder och en otroligt driven entreprenör, säger Frida Lund i en kommentar till Breakit.

Nina Campioni har varit en del av ägarkonstellationen sedan en tid tillbaka. Men Frida Lund klev nyligen ombord tillsammans med Elin Härén, personalansvarig och tidigare finanschef på budbolaget Airmee, och bidrog med cirka 700 000 kronor i nytt kapital.

Annons:
Annons:

Bukvy startades av vännerna Elena Ekström och Joanna Bark, som fram till idag har sålt totalt 6000 väskor över hela världen.

Jag arbetade inom IT mot bank och vet inte hur många fula, boxiga, vadderade ryggsäckar jag har haft. Men när jag skulle ut på kvällen hade jag liksom tre olika väskor. Joanna i sin tur gick runt med en tygkasse. Då kände vi att: nu gör vi den ultimata vardagsväskan, säger vd:n Elena Ekström.

Under 2020 kom omsättningen upp i 2 miljoner kronor, samtidigt som vinsten landade på cirka 200 000 kronor. Nu när de nya investerarna är på plats ser Elena ljust på varumärkets fortsatta utveckling och beskriver 2022 som året då bolagets ska ”hoppa från nästa trampolin”.

Nina och Frida är från början nöjda kunder så när vi pratade om samarbeten sa de ‘nej, men vi vill vara med! säger Elena Ekström och fortsätter:

Det viktiga här har varit personerna – jag har letat efter en viss typ som delar vår vision. Det är en underdrift att säga att jag har ringt många samtal inför kapitalrundan. Under covid har jag fått fokusera inåt på företaget och det har varit uppenbart att det är vissa kompetenser vi behöver, så som e-handelsprofiler och människor duktiga inom digital marknadsföring.