Bolaget lade ner verksamheten – influencers har inte fått betalt: “Har en beef”

Amanda Blom.

Anklagar företaget för flera uteblivna betalningar till influencers.

Flera influencers har genom åren marknadsfört deras prenumerationer på olika smink- och skönhetsboxar. Nu anklagar en Tiktok-profil bolaget för att inte ha betalat för sina samarbeten.

Prenumerationstjänsten Glossybox har haft en stor närvaro i sociala medier genom åren. Mycket tack vare alla de influencers som marknadsfört de populära skönhetsboxarna. Men nu är resan slut, åtminstone på den nordiska marknaden. I ett uttalande på Instagram berättar företaget om nedläggningen:

Allt roligt har dessvärre ett slut och vi måste idag meddela att din junibox kommer att bli din sista. Glossybox lägger ned sin verksamhet i Norden.

”Inte betalat någon”

Samtidigt vittnar nu en tidigare samarbetspartner om hur företaget inte betalat sina influencers. Amanda Blom är en skönhetsinfluencer med nästan 100 000 följare på Tiktok. I ett videoklipp på Tiktok kritiserar hon Glossybox, anklagar dem för uteblivna betalningar och säger att de fick vad de förtjänade.

Jag har en beef med Glossybox och det är inte bara jag som kreatör som har det. Jag gjorde ett samarbete med dem för typ ett år sedan och de har inte betalat mig än, säger hon i klippet, och fortsätter:

De gjorde samarbeten med a whole lot of influencers och har inte betalat någon.

Influens har sökt Glossybox för en kommentar.