Caroline Roxy bakom e-handlarens nya storsatsning: ”Influencers har efterfrågat”

Caroline Roxy för Elly Pistol

Artisten och influencern Caroline Roxy med över 260 000 följare på Instagram har fått i uppdrag att designa streetvarumärket Elly Pistols första ”mini-me-kollektion”, en matchande kollektion för mor och dotter. Kampanjen, som Caroline frontar tillsammans med sin dotter, har döpts till ”Team of Gold”.

Vi har under en period samarbetat med influencers som aktivt efterfrågat våra designs även till sina barn, det födde idén om att göra vår allra första kollektion med barnplagg, säger Natalie From, Head of Design på Elly Pistol, i ett pressmeddelande.

Kollektionen lanseras imorgon den 16 juni och består av en jacka och keps, i både vuxen- och barnstorlekar. Det är en limiterad kollektion som endast kommer att säljas via Elly Pistols egna webbutik.

Jag har verkligen saknat kaxigare barnplagg och är så stolt över att ha fått designa denna kollektion tillsammans med Elly Pistol. Inspirationen kommer från just min egen familj och oss som ett sammansvetsat team, säger Caroline Roxy.