Charli D’Amelio drog in 156 miljoner kronor – tar 900 000 kronor för ett sponsrat inlägg

Charli D'Amelio (Foto: Charli D'Amelios Facebooksida)

Charli D’Amelio debuterade på Tiktok under 2019 och redan i oktober samma år blev en av hennes videor viral. En händelse som drog igång hennes karriär och gjorde henne till den mest följda personen på TikTok det året, och enligt Guinness Book World Records blev hon den första profilen som fick 100 miljoner följare på Tiktok. En historisk händelse som skedde den 22 november 2020.

Hon blev snart en av deltagarna i The Hype House, en serie som spelas in av ett gäng kända Tiktok-kreatörer i Los Angeles, och fick samarbetsförslag från internationella varumärken. Enligt sajten Celebrity Net Worth tar hon minst 100 000 dollar, cirka 900 000 kronor, för ett sponsrat inlägg på sin Tiktok-kanal. Under 2020 ska hon ha omsatt 3 miljoner dollar, alltså cirka 27 miljoner kronor.

Idag har hon över 133,4 miljoner följare på Tiktok, 46 miljoner följare på Instagram och nära 10 miljoner prenumeranter på YouTube. Och nu avslöjar Forbes Charli D’Amelios senaste siffror. Enligt nyhetssajten tjänade influencern 156 miljoner kronor i fjol.