Collabs nya ben garanterar ROI: ”Betalar endast när influencers skapat försäljning”

Adam Milde och Dana Al-Qassam (Foto Linkedin)

”Har varit vår plan från start”.

Collabs lanserar ett nytt affärsben, detta kort efter att systerbolaget Cube gjort detsamma förra veckan. Cube gav sig in i Tiktok-världen och Collabs satsar nu på affiliate marketing.

LÄS ÄVEN: Cube lanserar nytt Tiktok-ben: ”Finns ett stort gap på marknaden”

Affiliate marketing ingår i Collabs Growth-benet där bolaget utlovar ”skapande av kampanjer på 15 minuter med garanterad ROI”. Satsningen beskrivs som en ”betydande milstolpe”.

Att kunna erbjuda både taktiska och konverteringsdrivna kampanjer har varit vår plan från start. Vi ser en stor efterfrågan från våra kunder att kunna kombinera dessa tillvägagångssätt för att i slutändan maximera både effekt och lönsamhet, säger Dana Al-Qassam, Campaign Lead och Adam Milde, Chief Revenue Officer som står bakom den nya satsningen.

För att kunna garantera ROI, eller avkastning på investering som förkortningen betyder, ställer bolaget krav på influencers prestation. Dana Al-Qassam och Adam Milde förklarar:

Genom Collabs Growth betalar kunden endast när influencers genomfört en kampanj och skapat försäljning åt kunden vilket ger en garanterad ROI.

Bolaget skriver i ett pressmeddelande att den nya satsningen genomförs tillsammans med ”några av de största och mest respekterade e-handelsvarumärkena i Norden”. Men avslöjar inte vilka det handlar om.

Satsningen förväntas kunna bli en viktig intäktskälla för bolaget under 2023.

På bara några dagar ska det nya erbjudandet genererat sex konkreta projekt, som lanseras under mars månad.

Moderbolaget Syncro Group förstärker sin position som helhetsleverantör inom allt relaterat till influencer marketing och digital marknadsföring. Vi fortsätter att innovera och utveckla vår affärsmodell och med lanseringen av Collabs Growth är vi väl positionerade för att driva ännu mer värde och tillväxt för våra kunder, säger Fredrik Grufvisare, vd på Collabs.