Creators Agency växer – ”snart är stallet fullt”

Alexandra Rodriguez och Johanna Hennerberg

Får in Felicia Aveklew.

Influencer agenturen Creators Agency drog igång under 2022, och nyligen krokade man arm med produktionsbyrån Crown Media för att kunna ta sig an större projekt. Nu fortsätter man att växa.

LÄS ÄVEN:Nya agenturen satsar på produktion: ”Vi har redan stora namn i stallet”

Idag meddelar Creators Agency att man ökar sin kapacitet ytterligare för att kunna ta in ännu fler kreatörer, samt optimera och effektivisera interna processer.

Den pågående världskrisen har nog inte undgått någon och vi märker såklart av en stor skillnad när vi pratar med kunder och lyssnar till branschen. Vi tror dock så pass mycket på vår affärsidé att vi inte är rädda för att växla upp trots samhällets nuvarande inställning. Vi vill vara med och sätta ramverket för branschen och utvecklingen av hållbara kreatörer, säger Johanna Hennerberg, vd på Creators Agency, i ett pressmeddelande.

Ett steg i utvecklingen blev att ta in en senior konsult med erfarenhet från branschen och ett befintligt stall samt kontaktnät av kreatörer med stora namn, skriver företaget. Den som krokar arm med agenturen är Alexandra Rodriguez.

Alexandra kommer från en lång bakgrund av B2B-försäljning och senast från arbete med datadrivna insikter inom marknadskommunikation. Hon har dock de senaste två åren drivit eget bolag och konsultat inom branschen.

Arbetet med att signa nya kreatörer är redan igång och ”snart är stallet fullt”, meddelar Creators Agency. Alexandra Rodriguez är mycket nöjd med sitt nya uppdrag:

Det känns otroligt kul att teama upp med Johanna och Creators Agency då jag tror väldigt mycket på affärsidén och verkligen ser behovet av en seriös agentur som tänker hållbart och långsiktigt. En tävlingsmänniska som jag älskar även Johannas vision och orädsla för att växa och springa snabbt framåt, säger Alexandra Rodriguez.

Idag representerar Creators Agency fyra svenska profiler: Johanna Johnson, med båda sina Youtubekanaler, Maya Parnevik, Sandra Lindahl och Evelina Forsell.

Vilka nya namn har ni på gång? 

Det vi kan säga på rak arm är att Alexandra tar med sig Felicia Aveklew, som är ett stort namn i branschen. Vi kan inte nämna vilka som är på gång in just nu, men det kommer såklart att annonseras så fort vi kommit överens och signat dem. Vi har i dagsläget kapacitet att ta in fyra kreatörer till, säger Johanna Hennerberg till Influens.se.

Som en ung agentur i en växande bransch. Vilka utmaningar har ni mött hittills?

Såklart finns det alltid utmaningar som ny utmanare. Den stora utmaningen är väl främst att matcha med rätt profiler, där vi ser potential till utveckling framåt och långsiktigt. Vi är inte ensamma på marknaden, men upplever att vi har en stark affärsidé som lockar kreatörer att söka sig till oss.

Vad är det som lockar profilerna till er?

Vi tror att kreatörer lockas av känslan att vara en del av ett bolag som hjälper dem med helheten och har ett fokus på mjuka värden. Det är något vi har fått känslan av saknas hos övriga agenturer idag.

Till hösten ska bolaget fortsätta rekrytera samt hitta en fysisk kontorsplats för kreativa möten, produktion och briefing.