Cure media firar tio år – lanserar ny visuell identitet: ”En helt ny spelplan”

Sam Foroozesh, CEO och medgrundare, Cure Media

Säger att branschen genomgår ett paradigmskifte. 

Influencer-bolaget Cure media grundades 2014 och nästa år firar de tio år. Samtidigt lanserar byrån en ny visuell identitet. Enligt ett pressmeddelande från företaget håller branschen på att genomgå ett stort paradigmskifte. De menar att det kommer innebära en helt ny spelplan för marknadsförare och varumärken, som riktar sig till den yngre målgruppen, såsom Millenials och Generation Z. 

Vi grundade bolaget 2014 med tron om att kraften i människa till människa är starkare än varumärke till människa. Efter tio år av bevisföring är vi fast beslutna om att tesen håller. Vår rebranding symboliserar vårt “commitment” för att fortsätta leda och utveckla branschen framåt. Det är vårt löfte till varumärken som vill vinna nutidens konsument, kommenterar Sam Foroozesh, CEO och medgrundare, Cure Media. 

De nya ledorden för företaget är ”Tech Enabled, Data Driven, People Powered” vilket, skriver byrån, understryker en fusion av teknologisk innovation, analytisk precision och mänsklig insikt.

I framgången för våra kunder har det visat sig vara lyckosamt att med teknik skapa förutsättningar för effektivitet, baserat på data ta smarta beslut samt med människans kreativa och känslomässiga kraft bygga band mellan varumärken och konsumenter.