Danny Saucedo släpper hudvårdsmärke – ”vill omdefiniera vad som är manligt”

Danny Saucedo

Hudvårdsprodukter med CBD-olja blir den nya satsningen.

Det blir en hektisk vecka för artisten Danny Saucedo som på fredag släpper sitt första album på 7 år och i dag lanserar ett nytt varumärke inom hudvård för män. Han gör det tillsammans med kläddesignern Johan Lundell. Namnet är Every Day Operation eller EDO som också är de tre sista bokstäverna i Saucedo. Enligt företaget ska det vara hållbart producerade hud-, smink- och hårprodukter.

Vi vill visa män i alla åldrar att de med enkla medel kan känna sig både snyggare och fräschare. Vi vill omdefiniera vad som är manligt, Säger Danny i ett pressmeddelande.

Alla produkterna ska också enligt pressmeddelandet vara veganska och “i möjligaste mån är både produktionen och ingredienserna från Skandinavien”. Man skriver också att man jobbat i tre år med att ta fram produkterna.

Ska vi släppa en produkt så ska vi känna att vi jobbat igenom den från varje vinkel, och även om det tagit lång tid så känner vi att det varit värt det och vi är otroligt stolta över alla produkter, säger Danny Saucedo.

Några av produkterna innehåller också CBD-olja, vilket även vissa andra bolag så som Mantle använder sig av i sina hudvårdsprodukter. CBD för oralt bruk har däremot vissa bolag fått sluta sälja efter att Läkemedelsverket satt stopp. Däribland hittar vi Mantle som förklarade att det var själva marknadsföringen som fått nedslag inte produkten i sig som är laglig i Sverige.