Därför tackade Alex & Sigge nej till 60 miljoner: ”Kunde matcha”

Alexander Schulman och Sigge Eklund

Podd-plattformen Podme, som låter podcasts släppa reklamfria avsnitt till betalande prenumeranter, värvar allt fler kreatörer till sitt stall. Senast plockade företaget in Brita Zackari och Parisa Amiri, JLC:s ”Mellan himmel och jord” och Joakim och Jonna Lundells ”Sanningen måste fram”. Och näst på tur var Alex Schulman och Sigge Eklunds podd ”Alex & Sigge”.

Podme erbjöd nämligen 60 miljoner kronor, 10 miljoner kronor i tre år till var och en, för att få över duon till sin plattform. Det avslöjar podcasten ”Lägg ut!” som Expressen står bakom. Men erbjudandet var inte tillräckligt attraktivt för Alex och Sigge, som idag jobbar med mediebolaget Perfect Day Media.

Vi tackade nej, Perfect Day Media kunde matcha erbjudandet, säger Alex Schulman i podden.

RELATERAT: Perfect Day avslöjar – 75 000 kr för ett reklaminslag i Alex och Sigges podd