De är årets moderatorer på Influencer Marketing Summit: “Branschens ödesfrågor”

Johannes Gustavsson (Foto: Pao Duell), Bianca Rior (Foto: Privat)

Hoppas på samtal om socialt ansvar. 

Johannes Gustavsson har arbetat med influencer marketing under hela sitt yrkesverksamma liv. Han driver influenceragenturen Infly, föreläser och har skrivit boken “Influencer marketing i praktiken”. Bianca Rior har arbetat med influencer marketing ur ett annat perspektiv, då hon hjälpt varumärken att utforska och implementera nya digitala verktyg och strategier kring så kallat user generated content och liveshopping. I år är Johannes Gustavsson och Bianca Rior moderatorer på Influencer Marketing Summit. 

Det känns superkul! Jag känner mig hedrad att ha fått förtroendet som moderator, säger Bianca Rior, Communications Manager på Showroom & Digital Marketer på Ehandel.se.

Det känns fantastiskt kul att få förtroendet att moderera branschens största event. IMS är en viktig och naturlig mötesplats för annonsörer, byråer, agenturer och influencers – ja, alla som vill lära sig mer om influencers plats i marknadsföringsmixen, säger Johannes Gustavsson, grundare och vd på Infly.

Enligt Bianca Rior kan besökarna förvänta sig både lärorika och underhållande sessioner och aktiviteter. Johannes Gustavsson nämner outsourcing och inhouse, sökmotorer och prissättning som några av programpunkterna.

Och det där är bara förmiddagen på den stora scenen. Det händer mycket kul under Berghs tak, fortsätter Johannes Gustavsson.

 

Det bör vara en naturlig del av alla ämnen

Utöver de programpunkter som finns i programmet, tror moderatorerna att det finns flera aktuella ämnen som kommer att diskuteras under evenemanget, där några känns extra viktiga. Bianca Rior tror att mikroinfluencers och omnikanalstrategier kommer att genomsyra många av samtalen. Johannes Gustavsson hoppas på att frågor om annonsörers och influencers sociala ansvar lyfts fram. 

Ett tänk om hållbarhet och miljö, etik och moral, lagar och regler bör vara en naturlig del av alla ämnen. Jag tror personligen att det är en av branschens ödesfrågor som vi måste prata mer om, säger Johannes Gustavsson.