De omsatte en halv miljon första dagen: ”Överträffat alla förväntningar”

FV: Linnea Tveraaen, Eva Røgler, Emilie Nereng och Isabella McNeill Benestad (Foto: Ida Erlandsen / Butterfly Media)

Lanserade e-handeln med ett tomt lager.

Nyligen kastade sig den norska influencern Emilie Nereng, även känd som ”Emilie Nutrition” på Instagram, in i e-handelsbranschen. Hon lanserade nämligen ett eget e-handelsvarumärke tillsammans med Influencer Brands, som är den norska motsvarigheten till svenska e-handelshubben Hubso. Det nya varumärket heter Shero och specialiserar sig på träningskläder för kvinnor, tillverkade av material skapat av återvunnet fiskenät från havet.

LÄS ÄVEN: Influencerveteranen ger sin in i e-handelsbranschen – ”behöver få in kapital”

Nu berättar Emilie att lanseringen gick över all förväntan, och att intäkterna landade på en halv miljon kronor första dagen. Det rapporterar norska branschtidningen Ehandel.com.

Att så många har förköpt våra produkter är ett kvitto på att konsumentbeteendet har förändrats, eftersom kunderna är villiga att vänta 4-6 veckor på sin order, säger Emilie Nereng.

Emilie berättar att anledningen till att man lanserar Shero med en förköps-möjlighet, är att det hjälper det nystartade företaget att uppskatta produktionsvolymen.

Kunderna har varit uteslutande positiva till detta och är villiga att vänta. Redan nu kan vi se att flera storlekar är slutsålda och många har satt sig på väntelistan. Efterfrågan och responsen har helt enkelt överträffat alla förväntningar.

Nästa milstolpe är att lansera Sheros cirkulära affärsmodell, som innebär försäljning av prover och defekta produkter via secondhand-företaget Tise.

Vi tittar också på alternativ för att reparera återvunna varor. Det här kommer att bli en spännande resa, nu börjar den på riktigt, avslutar Emilie Nereng.