Efter fyra år – Hanna Friberg släpper eget: ”Personligt och roligt”

Att styla är lite av hennes signum, men en egen kollektion har hon inte släppt på fyra år. Nu är hon tillbaka.

Idag lanserar influencerprofilen Hanna Friberg sin senaste modekollektion tillsammans med e-handelsföretaget Bubbleroom. Ett företag som Hanna jobbat med tidigare, men en egen kollektion har hon inte släppt på några år.

LÄS ÄVEN: Färska siffror: Hanna Friberg slog 5 miljoner och ökade vinsten

Senast jag designade en kollektion var så sent som 2019, så efter en längre paus kände jag att det var dags att göra ett samarbete igen, säger Hanna Friberg till Influens.se.

Bubbleroom kändes som en självklarhet då jag arbetat mycket tillsammans med dem de senaste åren. De har alltid gett mig mycket kreativ frihet och jag älskar att samarbeta med dem.

Hur ser ett sånt här samarbete ut? Vilka slags beslut har Hanna fått ta?

Hanna har tagit fram den här kollektionen tillsammans med vårt design- och inköpsteam. Hon har varit högst delaktig i design, färgval, kvalitéer och passform och närvarat vid samtliga avprovningar som rört plaggen, säger Veronica Högfeldt, sortimentschef på Bubbleroom, och fortsätter:

Vi vill att alla kollektioner vi släpper tillsammans med en profil ska kännas genuina och andas den profilen rakt igenom. Därför är vi noga med att bjuda in profilerna i alla beslut som tas gällande plaggen.

Den här gången blev det en festkollektion, och i kampanjen deltog några personer som står Hanna nära.

Unikt för denna gång är att kollektionen endast innehåller ett fåtal plagg, fem stycken, och att den har fotograferats tillsammans med min pojkvän och mina bästa vänner. Det har gjort det här samarbetet ännu mer personligt och roligt, säger Hanna Friberg.

Kollektionen släpps idag klockan 12.00 på Bubbleroom.