Felicia Aveklew lanserar eget varumärke: ”En barndomsdröm som har gått i uppfyllelse”

Felicia Aveklew (Foto: Youtube)

”Har granskat otaliga produkter under min karriär”.

I februari 2021 registrerade influencern Felicia Aveklew ett nytt aktiebolag, som enligt uppgifter hos Bolagsverket ska ”bedriva tillverkning, inköp och försäljning av kosmetik- och hudvårdsprodukter på internet”. Något som alltså indikerade att profilen jobbar på ett ny satsning, och som Influens.se avslöjade i en tidigare artikel.

LÄS ÄVEN: Papprena avslöjar: Felicia Aveklew bygger hemligt skönhets-varumärke

Och nu, två år senare, är det officiellt. Felicia Aveklew – som livnärt sig på att vara smink- och skönhetsinfluencer i över 10 år – har precis lanserat det egna sminkvarumärket Lowd Cosmetics.

Att lansera ett kosmetikmärke är en barndomsdröm som har gått i uppfyllelse för mig, säger Felicia Aveklew i ett pressmeddelande.

Igår slog e-handeln upp de digitala portarna för allmänheten och ett lanseringsevent för svenska influencers ägde rum i Stockholm. Enligt företaget och Felicia ska Lowd tillverkas av naturliga ingredienser till stor del, och förpackningarna ska också vara miljövänliga.

Jag har granskat otaliga produkter under min karriär och märkt en brist på mångfald, ärlighet och miljömedvetenhet i skönhetsindustrin. Därför bestämde jag mig för att skapa ett varumärke som tar itu med dessa frågor, säger Felicia Aveklew.

I en nyligen publicerad Youtubevideo berättar Felicia hur allt började. Drömmen om ett eget sminkvarumärke hade alltid funnits där, men initiativet till att faktiskt sätta igång och göra det kom från en av hennes vänner. Lanseringen sköts fram ett år, men idag är allt på banan.

Att uppmuntra människor att uttrycka sig på sitt eget unika sätt, utan att kompromissa med sina värderingar eller skada miljön, är centrala pelare för oss, avslutar Felicia Aveklew.