Från influencer till dubbel e-handlare – gjorde 3 miljoner på 3 timmar

Therese Lien

Donerar 10 procent av vinsten.

Norska influencern Therese Lien, aktiv på plattformarna Instagram, Snapchat och Tiktok, har nyligen lanserat sitt e-handelsföretag. E-handelsföretaget går under namnet ”By Lien” och lanserades i våras med en inredningskateogri, som sålde för 1,5 miljoner norska kronor under första timmen och där flertalet artiklar såldes slut direkt.

Nu har By Lien även gett sig in i modebranschen med ett färskt loungewearsegment, som även det visade sig vara ett succékoncept. När plaggen lanserades sålde bolaget för 2 miljoner norska kronor på knappt 15 minuter. Tre timmar efter lanseringen hade omsättningen passerat 3 miljoner. Det rapporterar norska branschsajten Ehandel.com.

LÄS ÄVEN: De omsatte en halv miljon första dagen: ”Överträffat alla förväntningar”

Enligt Therese är en del av hemligheten bakom succélanseringarna att hon låter sina följare vara med ”på hela resan” från idé till produkt.

De får förtroende för varumärket och blir intresserade av produkterna redan innan de går att köpa, säger hon.

Tio procent av vinsten skänks till forskning för hjärtsjuka barn. Men solskenshistorien slutar inte där. Inom kort släpper Therese Lien ännu en modesatsning vid namn Amicas. E-handelsföretaget ska bland annat fokusera på högtidskläder och planeras vara klart i vinter.

Therese Lien ingår i det norska influencernätverket Ad Sales.