Från influencerevent till TV – systrarna Hoss i ny realityserie

Roshi och Sharareh Hoss (Foto: TV4/Yoye Lapogian)

”Kände mig lite orolig”.

Hoss Agencys grundarduo Sharareh och Roshi Hoss kliver in i tv-rutan. Mer exakt släpper systrarna nu in svenska folket i sina liv via en färsk realityserie, för att visa hur byråbranschen ser ut inifrån.

Byrån Hoss Agency har bland annat gjort sig kända för att ta fram framgångsrika influencerevent, och grundarna har år 2020 blivit utsedda till Sveriges mest inflytelserika pr-konsulter.

I vår serie får Sverige kika in och komma nära Stockholms mest glittriga scen, där baksidan av att leva det livet vi valt framhävs på det mest ärliga och nakna sätt, säger Roshi Hoss i ett pressmeddelande.

Idén till serien ”Systrarna Hoss” började gro redan för fyra år sedan, och ett pilotavsnitt spelades in direkt men lades sedan på is. Under 2022 ville produktionsbolaget Nexiko plocka upp projektet igen, men då var systrarna inte längre helt sålda på idén.

Det finns ju en bild av reality som gjorde mig skeptisk och jag kände mig lite orolig för om skådespelarbranschen fortfarande skulle ta mig på allvar. Jag är extremt extrovert, men privat av mig när det gäller vissa delar. Jag har pendlat mycket i mitt mående under åren och kämpat med psykisk ohälsa vilket man kommer få inblick i här, och för mig var det lite läskigt att dela med mig av, säger Roshi Hoss till Resumé.

Men samtidigt klagar vi på att det inte finns tillräckligt bra representation av personer med utländsk bakgrund och att kvinnor inte lyfts på samma sätt, så då kände vi att vi också måste göra något åt saken. Förhoppningsvis kan vi inspirera unga tjejer och killar.

Nu har inspelningarna pågått sedan i mars 2022. I serien kommer systrarna att visa upp delar ur sitt privat- och arbetsliv.

Vi kan ju givetvis inte visa upp vad som helst när det gäller kunderna, det är alltid deras önskemål som kommer först. Men det är ju också en bra chans för dem att få synlighet och många tyckte bara att det var kul att bli filmade, säger Sharareh Hoss.

Något som de verkligen vill visa upp är hur hårt man måste jobba för att driva en framgångsrik byrå, delvis efter att de fått möta en del fördomar om att det bara är “ett gäng influencers som gör fester”.

Vi jobbar också röven av oss. Man kan bli utmattad mellan varven, och saker går inte alltid som man tänkt sig. Vi vill verkligen inte promota inför unga tjejer och killar att man ska jobba ihjäl sig, utan visa hur viktigt det är att ta hand om sig själv och att hälsan alltid kommer först.

Serien ”Systrarna Hoss” har premiär idag på TV4 Play.

Det känns väldigt kul och vi är jättetaggade, men också nervösa, avslutar Sharareh Hoss.