Hon blir ny CMO för Influeri: ”Förstår pulsen på vår marknad”

Nicholas S. Jacobsson, Anna Björkman

Kommer senast från en roll på Na-kd. 

Influeri grundades 2022 av studenterna Nicholas Sjögren och Robin Naderi och idén bakom bolaget var en helautomatisk matchning mellan kampanjer och influencers, där mikroinfluencers stod i fokus. 

En av de som tidigt valde att investera i företaget var Zara Larsson. I maj 2023 värderades bolaget till 72 miljoner kronor. 

Stärker ledningsgruppen

Nu meddelar Influeri att man stärkt ledningsgruppen och tagit in Anna Björkman i rollen som ny CMO för den svenska marknaden. Hon kommer senast från en roll som Head of brand partnerships och pr på modebolaget Nakdcom One World AB, som står bakom varumärket Na-kd. 

Jag är mycket glad över att ansluta mig till Influeri och ser fram emot att bidra till dess innovativa och branschförändrande initiativ. Jag har länge imponerats av Influeri och dess roll i att revolutionera landskapet för influencer marketing, säger Anna Björkman i ett pressmeddelande.

I sin roll som CMO ska hon utveckla och genomföra marknadsstrategier för att öka medvetenheten om Influeri . Hon ska, enligt företaget, också spela en nyckelroll i att etablera strategiska partnerskap och stärka företagets position inom influencer marketing.

Förändring är konstant i vår dynamiska bransch, och vi omfamnar den med öppna armar. Med tillägget av Anna till vår ledning lägger vi inte bara till en professionell tillgång utan någon som delar våra värderingar och förstår pulsen på vår marknad, säger Nicholas S. Jacobsson, vd på Influeri.