Idag: Thérèse Hellström startar eget – ”erbjuder hela 360-modellen”

Thérèse Hellström och My Andrén

”Nytänkande”.

Thérèse Hellström, eller ”Tesshell” som hon kallas på sociala medier, är en välkänd profil inom den svenska modebranschen. Hon är influencer med över 100 000 följare på Instagram, hon bloggar på Elle.se samt är en aktiv medieprofil som många säkert känner igen från Nyhetsmorgon på TV4. Och nu öppnar Thérèse en ny dörr.

LÄS ÄVEN: Modeproffset Thérèse Hellström om PR-branschens förändring: ”Som natt och dag”

Idag lanserar hon nämligen en egen säljagentur inom mode i Skandinavien, baserad i Stockholm. Företaget har fått namnet La Mode Agency, och representerar från start sju nordiska och internationella varumärken: 7 Days Active, Andiata, Arabella London, BY FAR, ByTiMo, Custommade och Lescarf.

Under mina 10 år i branschen har jag arbetat med modevarumärken, PR och kommunikation. Och under den tiden har jag alltid letat efter en byrå som kan erbjuda hela 360-modellen för nordiska varumärken. Jag tror att fler och fler företag kommer att efterfråga nischade agenter som har koll på den skandinaviska marknaden, speciellt nu med den rådande ekonomiska situationen, säger Thérèse Hellström i ett pressmeddelande.

Företagets USP kommer att vara att skapa en individuell strategi för varje varumärke, förklarar Thérèse. De individuella strategierna kommer att anpassas till aktuella marknadsbehov inom detaljhandeln och e-handeln.

Med sig på resan har Thérèse Hellström sin affärspartner My Andrén:

Jag är så glad över att kunna vara en del av den här nytänkande säljagenturen. Vi kommer att fokusera på att erbjuda våra varumärken en försäljningsstrategi för hela den skandinaviska marknaden, tillsammans med en försäljningsfokuserad PR-plan för att skapa en snabbare marknadsetablering, säger My Andrén som tar rollen som försäljningschef hos La Mode Agency.