Influencer-kocken Zeinas Kitchen signas av Hemköp – ”ser fram emot att följa upp resultatet”

Zeina Mourtada

”Vi har haft ett tätt samarbete med både Meta och Google”.

Zeina Mourtada, eller Zeinas Kitchen som hon kallar sig, är en influencerprofil, kock, bloggerska, Youtuber och entreprenör med nära 350 000 följare på Instagram. Hon har medverkat i tv ett flertal gånger, skrivit fem kokböcker och har ett eget matvarumärke. Nu kliver hon även ombord hos Hemköp där hon blir en del av konceptet ”Från en matälskare till en annan”.

LÄS ÄVEN: Jennie Walldén – mästerkocken som blev influencer: ”Folk ser igenom om man inte är genuin”

Från och med vecka 33 kommer vi att kunna se Zeina på tv, i sociala medier, fysiska butiker, online samt höras i radio. Hon kommer att dela sina recept och veckomatsedlar med Hemköps kunder.

Det känns otroligt kul att inleda detta samarbete med Hemköp, inte bara för att de värnar om att visa på enkla, mångkulturella och prisvärda matalternativ – men även för att jag själv ofta handlar hos dem samt att de är ett av Sveriges starkaste varumärken. Jag hoppas att recepten som tagits fram kommer att vara uppskattade, säger Zeina Mourtada i ett pressmeddelande.

Zeina Mourtada kommer att få ta över stafettpinnen från kocken Mathias Dahlgren. Dessförinnan har även Tommy Myllämäki, Niklas Ekstedt, Markiz Tainton, systrarna Eisenman samt livstilsprofilen och författaren Martina Haag medverkat i Hemköps koncept.

Vi har haft ett tätt samarbete med både Meta och Google när vi tagit fram vårt digitala content för våra kommande kampanjer och vi ser fram emot att följa upp resultatet av våra samarbeten, säger Camilla Austad, varumärkeschef på Hemköp.

Satsningen är skapad av Hemköps egna inhouse-avdelning, i samarbete med produktionsbolaget FLX.