Influencern startade företag med kända maken: “Kunde slå ihop våra målgrupper”

Kristin Rödin (foto: Instagram / kristin_rodin)

Företaget ska sälja trendiga och hållbara dryckesbehållare.

Hon har 438 000 följare på Instagram, han är hockeyproffs. Nu har paret, Kristin Rödin och hennes make Anton Rödin, lanserat ett gemensamt varumärke. Ark Stockholm säljer termosar och vattenflaskor som enligt företaget själva ska vara både trendiga, hållbara och etiskt producerade.

Första gången tanken slog mig att jag skulle vilja starta något med drinkware-produkter var när vi precis fått vårt första barn Noomi som nu är 5 år. Efter att vi bott några år i Nordamerika där min man spelade ishockey, så insåg vi att marknaden, och intresset av dryckesprodukter, inte alls kändes lika stort här hemma som det gjorde där, säger Kristin Rödin till Influens och fortsätter: 

Jag saknade snygga, hållbara och användbara produkter på marknaden här hemma så på den vägen var det.

Fans och följare en stor fördel

Att hon är en stor influencer och maken ett hockeyproffs gör att de båda har en stor skara fans och följare. Något som gör att paret kan ha ett försprång när det kommer till marknadsföringen av sina produkter.

Jag tror absolut det är till en stor fördel. Det var mycket därför vi kände att detta var bäst att göra tillsammans, så vi kunde slå ihop våra olika målgrupper och nå ut till en större publik.

Enligt Kristin Rödin har hon och maken olika roller i företaget men bollar ändå allt med varandra. Under det kommande året ligger företagets fokus på att nå ut till fler, bygga upp ett bredare sortiment och hitta återförsäljare.

Det har varit en bra start och intresset och nyfikenheten runt våra produkter känns stort så det är superkul.