Influens.se blir en del av Sveriges Tidskrifter: “En kvalitetsstämpel”

Redaktionen på Ehandel och Influens.se. FV: David Gustavsson, Izabella Bielecka, Julius Gunnilstam, Johanna Allhorn och Nils Lund (Foto: Olivia Wolheim)

Idag kan vi berätta att Influens.se och systersajten Ehandel har valts in som medlemmar i Sveriges Tidskrifter, en branschorganisation som samlar landets medier och arbetar för att utveckla branschen. Något som beskrivs som ”en ny milstolpe”.

Det här är en kvalitetsstämpel för både Ehandel och Influens.se. Jag är stolt över redaktionen som varje dag bidrar med både snabba nyheter och tunga reportage och granskningar. Vi bevakar två av landets mest snabbrörliga branscher och responsen vi får från våra läsare visar att intresset växer för varje dag som går, säger Johanna Allhorn, chefredaktör på Influens.se och Ehandel, i ett pressmeddelande.

Vd:n Johan Svensson är minst lika stolt och kommenterar:

Under pandemin har e-handeln fullkomligt exploderat och vi har varit i centrum av den utvecklingen. Det känns riktigt bra att vi nu får en ännu större möjlighet att främja svensk e-handel. Samtidigt är vi först ut med en branschtidning för den snabbväxande yrkesgruppen influencers. Vi ser stora synergieffekter mellan Ehandel och Influens.se och det ska bli mycket intressant att se hur redaktionen utvecklar detta vidare.

För att vara medlem i Sveriges Tidskrifter behöver man ha ett utgivningsbevis, vilket både Ehandel och Influens.se har sedan en tid tillbaka. Chefredaktör Johanna Allhorn har utsetts till ansvarig utgivare för båda publikationerna.