Karriärpodden Off Topic leder digital talkshow: ”Det roligaste och svåraste vi gjort”

Karriärpodden Off Topic som drivs av Apollonia San Contreras och Afrodite Dastory teamar upp med retailföretaget Sofacompany, och signas som ambassadörer. Första uppdraget är att leda en digital talkshow med temat ”new ways of working”, som på svenska betyder ”nya sätt att jobba på”, där trender, spaningar och karriärtips kommer att diskuteras. Första avsnittet har nu gått live och finns att se på Off Topics IGTV på Instagram.

Pandemin har mer eller mindre tvingat många organisationer till förändring, vilket Afrodite Dastory och Apollonia San Contreras väljer att djupdyka i. De lyfter fem intressanta trender som de anser att företag och anställda kan förvänta sig framöver, skriver man i ett pressmeddelande.

På instagram skriver duon inför lanseringen:

Förmodligen det roligaste och svåraste vi gjort. Så många omtagningar, gånger vi sa fel och skrattade för mycket (och en hel del prestationsångest som vi berättar om i veckans avsnitt) men till slut satte vi det. Nu räknar vi ner dagarna och längtar tills vi kan få visa er Talkshowen!

Sofacompany, som ägs av Jysk-familjen Lars Larsen Group, hade en rekordhög tillväxt under 2021 med nära en omsättningsdubbling i Sverige. För att öka varumärkeskännedomen och nå ut till sin målgrupp på ett nytt sätt väljer bolaget att testa nya kanaler.

Att hitta profiler som matchar ens varumärke är självklart grundläggande för ett framgångsrikt samarbete, men det är inte det viktigaste. För Sofacompany är det viktigaste att hitta genuina profiler med stort engagemang som kan berätta en story.

I sin podd pratar ofta Apollonia och Afrodite om karriärfrågan utifrån ett millennial-perspektiv, genom att slå hål på gamla karriärmyter och ifrågasätta gamla strukturer och traditionella sätt att se på arbetslivet. Något som, enligt retailföretaget, går hand-i-hand med bolagets affärsidé.

Vi ser en extremt stor fördel i att kunna nå ut genom både ljud och rörligt format och på så sätt prata direkt till våra framtida kollegor och kunder. Med två nytänkande profiler som med egna ord kan lyfta varför det vi gör på Sofacompany passar in i framtidens sätt att jobba, finns det stora möjligheter att möta publiken i nya format som ger tillbaka nytta och insikter till den som konsumerar podcasts och sociala medier idag, säger Fanny Larsson, Country Manager på Sofacompany Sverige.