Keyyo om samarbetet: “Mina följare vet att jag inte är en skönhetsexpert”

Kristina “Keyyo” Petrushina

Influencern och tv-profilen berättar om samarbetet med Nivea och vad hon gör när inspirationen sviker.

Kristina Petrushina, även känd som “Keyyo”, slog igenom med sina humoristiska videor på Youtube. Sedan dess har hon medverkat i flera tv-program och varit programledare för både Barncancergalan och Kristallen. Nu är hon aktuell som programledare för den andra säsongen av Hotell romantik, och som ny ambassadör för hudvårdsvarumärket Nivea.

Till Influens berättar hon om framgångsfaktorn bakom samarbetet med Nivea, det selektiva urvalet av annonsörer och varifrån hon hämtar sin inspiration.

“Höga krav”

Kristina Petrushina säger själv att hon är väldigt selektiv när det kommer till samarbeten, och det är viktigt att allt känns autentiskt och naturligt.

Jag måste kunna stå bakom och tro på varumärket. För mig är det viktigt att de innehåll som jag skapar känns äkta för min publik, säger hon till Influens.

Efter flera lyckade kampanjer med Nivea, valde skönhetsvarumärket att signera ett årslångt ambassadörskap med influencern. Samtidigt är inte Kristina Petrushina en klassisk skönhetsinfluencer, vars varumärke kretsar kring hudvårdsrutiner och de senaste kosmetiska trenderna.

Mina följare vet att jag inte är en skönhetsexpert men i min roll som till exempel programledare är jag omringad av väldigt mycket “beauty”. Jag kommer ofta i kontakt med flera varumärken och på dessa ställer jag höga krav. Hudvård och skönhetsprodukter måste hålla en hel inspelningsdag och när jag hittar sådana produkter så är de noga utvalda.

Framgångsfaktorn bakom samarbetet

Vad är det då som gjort samarbetet så framgångsrikt? Kanske kan det faktum att influencern inte är en del av skönhetssegmentet, faktiskt bidra till ett högre förtroendet.

Det känns äkta för att jag har använt deras produkter privat samt på jobbet i flera år och verkligen gillar dem. Att få vara ambassadör för något jag redan använder och älskar gör att jag kan prata om det med passion och trovärdighet.

Jag tror också det beror på att Nivea är ett igenkännande varumärke som många har en egen relation till. Dessutom har jag från start haft en ärlig och personlig utgångspunkt till Nivea, vilket jag hoppas att min publik uppskattar.