Krossade 76 miljoner – satsar på Sverige: ”Ett riktigt fint kvitto”

Under 2020 gick influencernätverket Interlaced Influencers ihop med affiliatenätverket Adrecord. Sedan dess har bolaget ADII AB redovisat siffrorna för båda verksamheterna, i en och samma rapport.

RELATERAT: Över 100 år i handeln – byrån avslöjar framgångstrategin: ”En riktig ögonöppnare”

Nu har räkenskapsåret 2021 summerats, och bolaget firar ännu ett rekordår.

En tillväxt på 47 procent under 2021 är ett riktigt fint kvitto på att det hårda arbete och det engagemang alla fantastiska kollegor lägger ned varje dag ger resultat, säger vd:n Linus Wickberg till Influens.se.

Annons:
Annons:

Intäkterna ökade mycket riktigt med 47 procent, jämfört med 2020, och landade på drygt 76,2 miljoner kronor. Under året ökade även vinsten. Rörelseresultatet steg med 40 procent och uppgick till cirka 5,7 miljoner kronor.

2021 var ett år där vi fortsatt lyckas nå en bra tillväxt genom att utveckla vår tjänst mot våra kunder och erbjuda en helhetslösning till e-handlare som vill arbeta med både influencers och affiliates. Att vi dessutom ständigt utvecklar vår plattform för våra influencers och affiliates gör att vi kan fortsätta växa, fortsätter Linus Wickberg.

Vilka lärdomar tar ni med er in i 2022?

Det finns alltid mycket att ta med sig, vi har mycket som vi hela tiden vill utveckla med vårt erbjudande och göra bättre. Även om resultatet under 2021 är väldigt bra så är vi aldrig nöjda – vi vill fortsätta leverera den bästa och smidigaste tjänsten för e-handlare som vill samarbeta med både influencers och affiliates, och skapa rätt förutsättningar för båda parter.

Under det gånga året har bolaget alltså lagt en hel del fokus på att utveckla sin plattform. Framåt är det viktigaste att bolaget fortsätter växa med lönsamhet, säger Linus och tillägger att man än så länge inte blickar över landsgränsen.

Vi har som mål att växa med en lönsamhet och vårt primära fokus är att fortsätta göra detta på den svenska marknaden även under 2022. Trots att omvärlden påverkar många e-handlare, så ser vi väldigt ljus på hur vårt arbete kommer att spegla resultatet under 2022, avslutar Linus Wickberg.