”Framgång kommer inte gratis”.
E-handlaren Moss & Noor, ett svenskt hudvårdsvarumärke som startades 2019, stärker upp organisationen med en färsk rekrytering till rollen som Marketing Manager. Den som ska axla uppdraget är ingen mindre än den tidigare landslagsspelaren i fotboll Julia Ekholm.
Julia Ekholm är en råtalang. En väldigt målmedveten och arbetsvillig person med högt ställda karriärmål. Hennes bakgrund från elitidrott är ett stort plus i kanten, hon vet att framgång inte kommer gratis utan kräver hårt arbete. Det känns superkul att knyta till oss Julia, som jag är övertygad om kommer bli en succé, säger Tom Flumé, grundare och vd på Moss & Noor, i ett pressmeddelande.
Julia kommer närmast från rollen som digital strateg på byrån The Generation, dessförinnan var hon på mediabolaget Everysport Group. Sett till hennes fotbollskarriär har Julia sammanlagt 42 fotbollslandskamper i bagaget, och var en del av F19-laget som tog EM-guld i Israel sommaren 2015.
Det känns otroligt roligt och spännande att få vara med på den här resan! Moss & Noor är ett varumärke som har stor potential och jag är superladdad att få sätta tänderna i det. Något som motiverar mig lite extra är just det läget företaget är i just nu. Jag har alltid tyckt om känslan av att överraska positivt och att vara lite av en ”underdog”. Det är en position som jag gillar starkt och även ser som en fördel framåt, säger Julia Ekholm.
I sin nya roll hos startupen kommer Julia att ansvara för all marknadsföring. Hon ska ”stärka varumärket på befintliga marknader och lansera det på nya”, berättar Tom Flumé.
Därtill ska hon vara med och konceptutveckla nya produkter och produktserier utifrån en kommunikativ synvinkel. Det finns mycket att göra.
Julia ser att hennes bakgrund kommer att gynna henne i hennes nya roll.
Jag tar med mig många lärdomar från min karriär som elitidrottare in i rollen. Det ska också bli väldigt roligt att få jobba i team med Tom, en annan tidigare elitidrottare. Jag är helt säker på att vi med våra liknande bakgrunder inom elitidrott är redo att ta oss an de utmaningarna som väntar.