Livsmedelsbutiken kliver in i modebranschen – microinfluencers visar upp grönsaksmode

Johanna Leymann, Alejandra Cerda, Filippa Nielsen och Theresa Skjolden

Den ekologiska livsmedelsbutiken och matkasseföretaget Årstiderna tar hjälp av microinfluencers för att göra sig relevanta i modebranschen.

Varje säsong blir vi matade med information om vilka trender som ska följas. Det är en ny modell på jeans, rutigt istället för randigt och en helt ny färgskala som du inte har ett enda plagg i sedan innan. Årstidernas kollektion består dock inte av modenyheter utan av naturens vårkollektion i form av säsongens finaste grönsaker.

Genom att presentera grönsakerna i vårt sortiment som säsongstrender vill vi få fler att njuta av den härligaste och kanske mest hållbara vårkollektionen av alla – naturens, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Företaget signade profilerna Johanna Leymann, Alejandra Cerda, Filippa Nielsen, Theresa Skjolden och Maja Delborn som visar upp outfits inspirerade av olika grönsaker.

Vi gav några slow fashion-influencers på Instagram i uppgift att inspireras av grönsakerna från Årstidernas vårkollektion SS21 och skapa hållbara outfits av sådant de redan hade hemma. Några valde att sy kreationer av vintagetyger, andra satte ihop second hand-outfits eller dammade av något gammalt plagg i garderoben som fick se vårsolens strålar igen. Resultaten är minst sagt inspirerande!

Annons:
Annons:

Theresa Skjolden, influencer, stylist och sångerska, har klätt sig i en grön fodralklänning i samband med samarbetet och skriver:

Slow Fashion innebär att sakta ner modet. Använda det som finns av redan producerade plagg, i form av secondhand, vintage och det du har i garderoben. Det här tänket är fint att applicera även i vår matshopping. Så idag inspireras jag av vårkollektionen SS21 från Årstiderna när jag klär mig i 80-tals broccolini fashion.