Margaux Dietz i stor Europa-kampanj med världsprofiler: ”Ett träffsäkert urval”

Jesper Kling och Margaux Dietz

INC. Society, influencer-plattformen som Patriksson Group står bakom, ska ta inredningsföretaget Jotex ut i världen med hjälp av nyckelprofiler från olika marknader.

Margaux Dietz representerar Sverige och ska tillsammans med den tyska influencern Caro Daur, nederländska Amaka Hamelijnck och norska Janka Pollani medverka i den europeiska satsningen. Det rapporterar Resumé.

RELATERAT: Ny plattform gör entré – 200 kreatörer anslutna direkt: ”Skapar nya affärsmöjligheter globalt”

INC. Society är både ett strategiskt komplement för våra byråkunder och en influencer marketing-maskin, som förutom att den kapar värdefull tid, ger bättre träffsäkerhet i och analys av kampanjinvesteringar. Med Jotex spetsar vi nu ett redan starkt samarbete med datadrivna metoder för att skapa omedelbara och tydliga värden, säger Jesper Kling, vd för Patriksson Group.

Det blir en vårkampanj med titeln ”Sorry I’m busy today” som kommer att köras i både kreatörernas och Jotex egna kanaler.

INC. Society har presenterat ett träffsäkert urval av kreatörer som både delar Jotex värderingar och kan leverera resultat enligt uppsatta KPI:er. Dessutom har kampanjprocessen effektiviserats, vi har sparat nästan åttio procent av nedlagd tid för egen del, vilket vi är mycket imponerade av, säger Emelie Karlsson, PR & Social Media Manager på Jotex.