Michaela Forni lanserar e-handel: ”Ska ge marknadsledarna en match”

”Går in med visionen att besegra posterjättar som Desenio”.

Nu kommer Michaela Forni med en helt ny satsning. Den här gången kastar hos sig in i e-handelsbranschen och poster-matchen, när hon lanserar sajten Hello Tint. Med sig på resan har hon sitt Baby Journey-team och tillsammans ska de ”revolutionera barnposter-marknaden”, enligt ett pressmeddelande.

Hello Tint går in med visionen att besegra posterjättar som Desenio, skriver företaget.

Den svenska postermarknaden har nämligen ”länge har stått stilla”, menar företaget. Därför har man själva kavlat upp ärmarna och kommit med ett helt nytt erbjudande: Att sälja personifierade posters.

Jag tror att vi med vår unika designstudio och kreativa höjd kommer att kunna ge marknadsledarna en match, säger Michaela Forni.

LÄS ÄVEN: Michaela Forni om entreprenörsresan och succéappen: ”Är alltid influencer först”

Man har utvecklat en plattform som låter kunderna designa sina verk själva, något som också bidrar till att man inte producerar mer än exakt det som säljs. Med andra ord ”slipper” man ha ett lager med produkter, och inget kommer att produceras i onödan.

Detta är ett sätt att helt ta avstånd från svinn och på så sätt värna om vår planet.

Hello Tint samarbetar även med ett svanenmärkt tryckeri i södra Sverige.