Ny byrå gör entré – krokar arm med fintech-startup: ”En spännande tid”

Raiha Buchanan och Emma Hägglund (Foto: Instagram)

”Presterar tio gånger bättre”.

Nu har en ny byrå tagit plats i branschen. Närmare bestämt är det företaget Trend Media Group som slagit upp sina dörrar. Byrån fokuserar på marknadsföring via användargenererat innehåll, kallat UGC från engelska ”user-generated content”, samt på den snabbväxande plattformen Tiktok.

UGC-innehåll presterar tio gånger bättre än genomsnittet på TikTok. Vi är ett snabbt växande community av kreatörer som hjälper företag att skapa engagerande, och autentiskt innehåll, skriver man i ett pressmeddelande.

Bolaget registrerades i slutet av oktober, och har sin bas i Örebro. För att hjälpa sina kreatörer – som främst är micro- och nanoinfluencers – samt företag, har man nu krokat arm med Gigapay. Ett företaget som också är en startup som vuxit snabbt på kort tid, och hjälper influencers med fakturering eller bokföring.

Nanoinfluencers och UGC växer snabbt och håller på att bli en viktig del av många företags marknadsföringsstrategier. Det är därför vi är glada över att arbeta med Trend Media som hjälper varumärken att dra nytta av den här sortens marknadsinnehåll, säger Raiha Buchanan, medgrundare och vd för Gigapay.

Emma Hägglund, grundare av Trend Media Group, kommenterar:

Vi vill ge kreatörer fler möjligheter, samtidigt som vi vill hjälpa företag att öka engagemang och få tillgång till autentiskt innehåll. Efterfrågan på autentiskt, användargenererat innehåll har aldrig varit större, och vi tror att Gigapays betaltjänst kommer att hjälpa oss att jobba med ännu fler influencers och kreatörer. Det här är en spännande tid för branschen.