Perfect Day Media byter identitet – succépodden Det Skaver flyttar in

Hannah Widell

”Har lyckats skapa en framgångsrik företagsmodell”.

Perfect Day Medias poddkatalog växer. Så sent som i förra veckan avslöjades det att Raseriet, podcasten som drivs av Amie Bramme Sey och Fanna Ndow Norrby, flyttar in hos Perfect Day Media. Och nu går ytterligare en podd över. Nämligen Det Skaver som är en av Sveriges största poddar, med över 450 000 lyssningar i månaden. Podcasten har hittills suttit hos Acast.

LÄS ÄVEN: Perfect Day plockar in Raseriet – ”finns stora möjligheter”

I samma veva lanserar man även en helt ny podd, Regelboken, som ska drivas av skådespelarna Malte Gårdinger – känd från bland annat serien Young Royals, och Nonni Ardal samt Bob Mattsson. Sedan tidigare är poddprogrammen ”Ursäkta” med Edvin Törnblom och Johanna Nordström, Alexander Schulmans och Sigge Eklunds ”Alex & Sigge” samt Emil Perssons ”Fördomspodden” ombord.

Vi rivstartar året genom att ta över succépoddarna Det Skaver och Amie & Fanna, samt lansera Regelboken och vi är otroligt stolta att få välkomna dessa fantastiska poddar till oss. Vi är idag väldigt starka i många av Sveriges efterfrågade målgrupper och dessa tillskott hjälper oss att stärka den närvaron ytterligare. Det här är ett tydligt steg i vår expansionssatsning och tillsammans med våra nya stjärnor vill vi ta dem till nästa nivå, säger Hannah Widell, Head of Perfect Day, i ett pressmeddelande.

Expansionssatsningen, som Hannah nämner, är en del av bolagets förändringsresa som man genomgått under de senaste två åren. Som bland annat inneburit att Björn Ulvaeus bolag Pophouse gått in som nya ägare. Nu lanserar Perfect Day Media även en ny grafisk identitet som ska reflektera bolagets mål och vision och ”tydliggöra bolagets position på poddmarkanden”.

Under 2023 väntas poddlyssnandet passera över 160 miljoner människor världen över och potentialen för poddannonsering fortsätter visa framgång inom varumärkesbyggande kommunikation. Att både etablerade och nya poddar kommer till oss visar hur vi har lyckats skapa en framgångsrik företagsmodell och poddkoncept som gynnar både våra annonsörer, poddare och lyssnare, säger Hannah Widell.