Pernilla Wahlgrens egna varumärke rullar in hos kedjan: ”En kvalitetsstämpel”

Sålde 70 000 produkter på åtta månader.

Förra året lanserade Pernilla Wahlgren ett eget hudvårdsvarumärke i L’acuila, som är helt e-handelsbaserad. Men inte längre. Nu kommer man kunna hitta företagets produkter i den fysiska verkligheten.

LÄS ÄVEN: Pernilla Wahlgren släpper eget varumärke och lägger ner blogg-karriären: ”En av de sista”

Pernilla Wahlgren har nämligen krokat arm med Kronans Apotek, som kommer att rada upp produkterna i fler än 100 av kedjans apotek över hela landet.

Vi är så stolta över att L’acuila kommer att säljas hos Kronans Apotek. Att finnas på apotek är en kvalitetsstämpel, säger Pernilla Wahlgren i ett pressmeddelande.

Kronans Apotek blir alltså varumärkets första återförsäljare, och med det har kedjan fått apoteksexklusivitet i 1,5 år.

Det känns jättekul att nu kunna erbjuda våra kunder L’acuila. Vår ambition är att alltid ligga i framkant med vårt sortiment. Vi vill erbjuda våra kunder ett brett ordinarie apotekssortiment, men även möta våra kunders efterfrågan på övriga relevanta, innovativa och kvalitativa produkter, säger Karolina Nygren, kategorichef skönhet på Kronans Apotek.

Och efterfrågan ska ha varit hög, enligt pressmeddelandet. Under L’acuilas första åtta månader såldes över 70 000 produkter, enbart via företagets e-handel.

Det har varit en fantastisk upplevelse att lansera ett eget hudvårdsmärke tillsammans med vårt underbara team. Vi är så glada över det varma mottagandet L’acuila har fått och alla fina recensioner, avslutar Pernilla Wahlgren.