Profilen ska sprida tulpanglädje i Stockholm – och på sociala medier: ”Så folkkär”

Karl Fredrik Gustafsson (Pressbild)

Blomsterfrämjandet och Karl Fredrik Gustafssons samarbete bjuder på blomstrande varuhus och en livesänd intervju.

Karl Fredrik Gustafsson är profilen som brinner för odling och växter och genom Tv4:s serie “Karl Fredrik på Österlen” har han blivit en av Sveriges mest folkkära trädgårdspersonligheter. Med 163 000 följare på Instagram har han även på sociala medier blivit en populär profil för alla som är intresserade av trädgårdslivet. Han driver också en egen handelsträdgård under namnet “Karl Fredrik på Eklaholm”.

Den 6 mars besöker profilen, tillsammans med branschorganisationen Blomsterfrämjandet, varuhuset NK i Stockholm. Som en del av samarbetet kommer profilen att dekorera både skyltfönster och insidan av gallerian med färgglada tulpaner. I ett av skyltfönstrena kommer en intervju göras tillsammans med profilen, något som även kommer att livesändas på sociala medier.

Att det är just tulpaner som får sprida blomsterglädje den 6 mars är nog knappast en slump.

Tulpanen är en fantastisk blomma och så folkkär. När jag öppnade vår butik på Eklaholm tänkte jag ”vad älskar folk om inte tulpaner?”. Jag tog kontakt med Kriminalvården i Tygelsjö där de intagna deltar i odling av tulpaner. Inför invigningen beställde jag hem 47 000 tulpaner som vi sålde, berättar Karl Fredrik Gustafsson i ett pressmeddelande.