Redgert Comms slår rekord och ökar takten i USA – blir agent för svenska influencers

Gisela Sunvén och Dagny Niewiara

”Jobbar för att få ut så mycket som möjligt av varje samarbete”.

Två månader in på det nya året meddelar byrån Redgert Comms att man plockar ytterligare andelar inom digital marknadsföring och influencer marketing – både i Sverige och globalt. De två områdena är bolaget redan starka inom, men nu satsar man ännu hårdare. Det skriver Redgert Comms i ett färskt pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Daniel Redgerts globala succé och drömuppdraget: ”Vill jobba med Kardashians”

Bara under 2022 har byrån jobbat med drygt 140 olika profiler, i allt från reklamfilmer till sociala medier-kampanjer. Utöver det har man under fjolåret även tagit sig an agentskapet för ett antal influencers. Några som man nu är agent för är Christina Schollin, Carolina Gynning, Melina Criborn, Josefine Bäck och Phillipe Cohen.

Vår USP har tidigare varit vårt breda nätverk bland profiler. I dag jobbar vi för att få ut så mycket som möjligt av varje samarbete och har därför teamat upp med vår digitala avdelning. Genom att kombinera personliga relationer med en bred förståelse för det datadrivna når vi ännu bättre resultat på varje samarbete som publiceras. Genom att boosta materialet skapar vi en form av ekosystem där samarbetet används på fler sätt än bara i profilens kanaler och når ut till fler än profilens egna följare, säger Gisela Sunvén, influencer marketing manager och chef för avdelningen på Redgert Comms.

2023 har som nämnts redan börjat bra. Byrån har nämligen redan slagit försäljningsrekord samt signat två nya storkunder. Bollmärket Waboba, som ska växa i USA, samt modevarumärket Blk Dnm som ska öka takten i både Amerika och i Sverige.

Vi är väldigt glada och stolta att vi har fått förtroendet att börja jobba med Blk Dnm och Waboba för att driva deras e-handel. Vårt digitala team jobbar brett över flera marknader, och det känns därför extra kul att hjälpa Blk Dnm med deras lansering globalt som ett Entry Luxury Brand, men också med Waboba och deras numera klassiska bollar, säger Dagny Niewiara, Head of Digital på Redgert Comms.

Redgert Comms startades år 2017, och har haft en starkt tillväxttakt årligen med runt 100 procent varje år. Under det senast registrerade räkenskapsåret omsatte koncernen över 100 miljoner kronor, och under det senaste året har Redgert Comms digitala avdelning växt med 125 procent.

Idag har bolaget 65 anställda och kontor i Stockholm, London, Berlin, Helsingfors och New York. Kunder man jobbar med är varumärken som Anyfin, Lyko, Mionetto och Coca-Cola Sverige.