Vill bredda varumärket med hjälp av Carolina Gynning och Marko Lehtosalo.
Resebolaget Tui lanserar podcast under namnet “Allt som en resa kan vara”. Lanseringen uppges vara en del av en större strategisk satsning. Syftet är att bredda varumärket och gå från att vara ett charterbolag, till en leverantör för alla typer av semesterupplevelser.
I sex olika avsnitt gästas podcasten av olika profiler som delar med sig av sina tips och upplevelser från olika resmål. Tove Norström är programledare och i studion gästas hon av Ann Söderlund, Sanna Lundell, Nadya Grüner, Henrik Brandão Jönsson, Marko ”Markoolio” Lehtosalo, Richard Kylberg, Carolina Gynning och Tal Borenshtein.
Med “Allt som en resa kan vara” vill vi skapa innehåll inte bara för våra kunder utan för vem som helst som drömmer om att resa bort och söker inspiration. Vi tyckte inte riktigt att det fanns en podcast som fungerar som en reseguide så vi beslutade oss för att göra en. Varje avsnitt tar dig till ett nytt resmål och innehåller massa tips och kul anekdoter från resmålet, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på Tui, i ett pressmeddelande.
Podcasten kommer under våren 2024 också bli en del av underhållningssystemet på ett antal av bolagets flygplan.