Så går det för Pernilla Wahlgrens nya varumärke – slår 10 miljoner första året

Pernilla Wahlgrens

”Ville göra en produkt som tillverkas i Sverige”.

I april 2022 lanserade artisten, tv-profilen och influencern Pernilla Wahlgren ett eget hudvårdsvarumärke, L’Acuila. Ett varumärke som främst säljer sina produkter via egen e-handel, men från och med i år även via Kronans Apoteks butikskedja.

Nu har varumärket summerat sitt första verksamhetsår och Influens.se har kikat i rapporten. Enligt dokumenten har bolagets första omsättning landat på cirka 10,5 miljoner kronor, samtidigt som resultatet visar upp röda siffror. Rörelseresultatet uppgår nämligen till -337 600 kronor.

Medeltalet anställda i bolaget var tre personer under perioden.

Den som axlar vd-rollen är Rachel Stenudd, före detta marknadschef på Svenska krämfabriken. Och i styrelsen sitter – utöver Pernilla – Pär Borgersen, Jesper Rönnbäck och Lars Karlsson. De två förstnämnda är även grundare av Svenska krämfabriken som producerar L’Acuilas produkter.

Jag tog kontakt med Svenska krämfabriken för att jag ville göra en produkt som tillverkas i Sverige, sade Pernilla Wahlgren i en intervju med Di.