Så gick det för Lovisa Worge – krossar två miljoner

Upp 50 procent.

Lovisa Worge, influencern vars karriär drog igång när hon blev Bianca Ingrossos assistent år 2018, är idag en framgångsrik profil på den svenska marknaden. Hon har 180 000 följare på Instagram, där hon har en engagement rate på 2,3 procent.

Idag är hon inte längre assistent åt Bianca Ingrosso, men jobbar fortfarande nära henne. Tillsammans med Bianca startade Lovisa ett nytt e-handelsföretag under 2022. Det blev ett smyckesvarumärke som döptes till Ani.

Smyckesbolaget har ännu inte kommit i mål med sitt första verksamma år. Därför vet vi ännu inte hur det har gått för den nya satsningen. Men vad vi kan se är hur det har gått för Lovisas aktiebolag, som fakturerar för hennes influenceruppdrag. Bolaget har ett brutet räkenskapsår som slutar sista augusti 2022.

LÄS ÄVEN: Lovisa Worges succérekord – flög förbi miljonen

Enligt rapporten har omsättningen ökat med 50 procent och landat på cirka 2,4 miljoner kronor. Samtidigt har rörelseresultatet legat kvar på nästan samma nivå som föregående år, med en liten ökning på 2,6 procent till runt 1,2 miljoner kronor.

I rapporten kommenterar Lovisa ökningen kort och enkelt på följande vis:

Bolagets omsättning har ökat kraftigt till följd av större efterfrågan på bolagets tjänster.