Satsade på inkludering – sålde för 4 miljoner på 24 timmar: ”Overkligt”

Sara Emilie Tandberg (Foto: Careless.no)

”På väg mot 70 miljoner”.

Den norska influencern och entreprenören, Sara Emelie Tandberg, har gjort det igen. Nu har hon ännu en gång slagit försäljningsrekord. På 24 timmar sålde hennes modevarumärke Careless för 4 miljoner norska kronor. Detta i helgen, vid öppningen av sin andra fysiska butik på Arkaden i Oslo.

Enligt vår norska systersajt Ehandel.com ringlade sig kön till butiken längs med den centrala gatan Karl Johans Gate.

Det är overkligt att se att communityt kring varumärket fortsätta växa så starkt – nästan hälften av kunderna som kom under det första dygnet är nya! Jag har alltid vetat att det har funnits ett behov av ett inkluderande all-size-märke på marknaden, men att så många människor faktiskt skulle ansluta sig till Careless-familjen är överväldigande, säger Sara Emilie Tandberg i en kommentar.

LÄS ÄVEN: Lanserade ett nytt inkluderande varumärke – sålde för 5,6 miljoner på tre dagar

Varumärkets investerarpar Maren Reme och David Reme avslöjar att bolagets omsättning ser ut att öka med minst 250 procent:

Vi har alltid trott på Sara och Careless, men att vi nu är på väg mot den budgeterade omsättningen på 70 miljoner norska kronor är galet. Förra året, som inte var ett helt verksamhetsår, nådde vi 20 miljoner norska kronor med ett resultat på 6,5 miljoner, säger David Reme.

Vid lanseringen av influencerns första fysiska butik, i juni 2022 på på Sørlandssenteret i Kristiansand i Norge, sålde man också för miljoner kronor på rekordtid.