Skulle lanseras i fjol – nu är Josephine Qvists e-handelssatsning live: ”Sålde över förväntan”

Josephine Qvist (Foto: Viqbeauty.com)

”Ser stor potential”.

Realityprofilen och influencern Josephine Qvist har under det senaste året jobbat på sin första e-handelssatsning, som nu har lanserats. Företaget har döpts Viq Beauty och den första produkten är en parfym.

På Instagram, där Josephine har över 270 000 följare, uttrycker hon att hon är överväldigad av alla positiva meddelanden gällande parfymen. Men resan hit var inte helt spikrak.

LÄS ÄVEN: Josephine Qvist signas av Hubso: ”Ska lansera ett skönhetsvarumärke”
Annons:
Annons:

E-handelshubben Hubso, som hjälper influencers bygga e-handelsföretag och varumärken, står även bakom Josephine Qvists nya bolag. Redan i maj förra året meddelade bolaget att man hade signat Josephine Qvist, och att de tillsammans skulle ta fram ett skönhetsvarumärke.

Planen var att lansera varumärket i slutet av 2021, men så blev inte fallet. Lanseringen försenades ett par månader men har nu alltså fått se dagens ljus.

Hubso ser stor potential i partnerskapet likväl segmentet som man valt att fokusera på, skriver Josefine Abrahamsson, vd på Hubso, i ett pressmeddelande och fortsätter:

Josephine och varumärket har tidigt visat på stor potential och nu börjar arbetet med att ta nästa steg tillsammans. Den första lanseringen var parfymen Idyllic, vilken har sålt över förväntan.

Josephine Qvist slog igenom 2015 i TV-programmet “Ex on the beach” och idag är hon en framgångsrik influencer med egna kanaler på Youtube och Instagram. Hon driver även en podd tillsammans med branschkollegan Elin Skog, och duons podcast “Sweet but psycho” blev bland annat nominerad till årets podd.

Det känns otroligt kul att vara igång och med ett så positivt mottagande av den första produkten, ser jag verkligen fram emot att vidareutveckla affären tillsammans med Hubso, säger Josefine Qvist.

Under det senaste räkenskapsåret ökade både omsättningen och resultatet i Josephine Qvists egna bolag med nära 1000 procent. Något Influens.se var först med att rapportera.

LÄS ÄVEN: Supersiffror: Josephine Qvist går från 900 000 till 8,1 miljoner på ett år