Sveriges bästa e-handel ska koras – influencerns bolag bland topp tre

Matilda Djerf (Foto: Djerf Avenue)

Modebolaget en av tre finalister i Svensk handels D-Award.

För sjätte året i rad ska Sveriges bästa e-handel koras. Bakom initiativet står Svensk handel, som med D-Award hyllar svenska företag som lyckats särskilt bra inom  e-handel.

Företagen som nomineras och har på olika sätt omdefinierat branschen, skapat enastående kundupplevelser och bidragit till att placera Sverige på den internationella e-handelskartan. D-Award delas årligen ut i två kategorier, med ett pris för e-handlare och pris för leverantörer. Årets nominerade i kategorin e-handel är Nordic Nest Group, Photowall och Djerf Avenue. 

“Starkt lysande stjärna”

Djerf Avenue, som grundats av influencern Matilda Djerf, är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretaget. Varumärket grundades i december 2019 och drygt tre år senare kunde profilen unna sig en utdelning på 4,2 miljoner kronor. Under 2022 ökade omsättningen med 352 procent från året innan. Det gjorde att influencern som ännu inte fyllt 27 år, kunde ta sig in på en sjätteplats på Svea ekonomis lista över 2023 års “e-handelsraketer”.

Nu är hennes bolag en av de tre finalisterna som juryn, bestående av välkända profiler från den svenska e-handeln, valt ut inför årets D-Award.

Djerf Avenue är inte bara ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma e-handelsföretag, utan också en starkt lysande stjärna på den internationella e-handelsarenan. 2023 var året då de även tog New York med storm. Starkt hållbarhetsfokus, autentisk marknadsföring och smarta samarbeten resulterar i att skaran ”Djerf Angels” fortsätter öka i en imponerande takt, lyder motiveringen.

Vinnare av D-Award koras vid D-Congress den 7 mars.