Grundaren har beskrivit Drmlnd som “En upplevelse på steroider”.
Företaget slog upp sin första butik för omkring 4 månader sedan, då i Täby Centrum. Redan nu satsar man på att öppna ännu en butik.
Drmlnd kombinerar “do it yourself”-accessoarer med Tiktok och detaljhandel. Butiken gjorde snabbt succé och förutom de långa köerna fick företaget också stor uppmärksamhet på Tiktok.
Efter många år som flitig entreprenör har jag aldrig upplevt ett koncept som fått så snabbt genomslag,” säger Mikael Söderlindh, grundare av Drmlnd, i ett pressmeddelande och fortsätter:
Att bygga varumärke och nå ut till vår unika och unga målgrupp är helt annorlunda jämfört med mina tidigare erfarenheter. Målgruppen konsumerar, delar och skapar på ett helt nytt sätt, och att se det i praktiken tvingar mig att omdefiniera min marknadsföringsbakgrund för att förstå de förändringar som har skett.
Enligt företaget ska flera stora köpcentrum i Sverige ha sökt kontakt efter att ha hört talas om butiken. Enligt grundaren kändes det rätt att fokusera på att öppna nästa butik mitt i stan, där valet föll på Gallerian.
Vi ser nu med spänning på fler möjligheter att expandera åt alla håll.
Drmlnd öppnar dörrarna till sin nya butik i Gallerian, Stockholm, lördagen den 17 februari.
LÄS ÄVEN: Do it yourself, Tiktok och välgörenhet: “En upplevelse på steroider”