Tyska influencern Tschäry – populär bland svenska varumärken

Karina Tschäry

Bland företagen som använt henne är Caia Cosmetics och Na-kd.

Svenska företag som blickar mot Tyskland verkar ha hittat en profil som de gillar att arbeta med. Det är Karina Tschäry, en tysk influencer och artist med 277 tusen följare på Instagram och cirka 170 tusen på Tiktok.

Tidigare har man kunnat se hennes namn dyka upp på produkter hos Na-kd med allt från kjolar, bikinis tillsmycken. Och i december förra året inledde även Caia Cosmetics en kampanj med den tyska influencern som ett första steg in på den Tyska marknaden. Så sent som för två månader sen, i september, berättade Tschäry i ett Instagraminlägg att det var dags att släppa produkterna i Tschäry x Caia – kollektionen.

Geonom Tschärys agentur AIMS Management i Köln har det svenska mobilskalsföretaget Holdit också nu skrivit ett avtal med den tyska influencern. Avtalet sträcker sig fram till mars nästa år och kommer att innehålla ett större event i Berlin. I ett pressmeddelande lyfter Holdit fram att de tror stark på att materialet med henne även kommer att höja varumärkeskännedomen på den skandinaviska marknaden.

Vi är väldigt glada över att kunna lansera detta samarbete och det känns extra kul att andra svenska aktörer, som vi inspireras av när det kommer till kommersiell och kreativ marknadsföring, också fått upp ögonen för Tschäry. Det känns verkligen som att vi är ”rätt på det” när vi nu lägger i en extra växel med ny influencer marketing-strategi och ökat fokus på Tyskland, säger Emmy Nyberg, marknadschef på Holdit.