Viktor Frisks byrå plockar in Superturken: ”Siktar på att göra stordåd”

”Alla borde få ha en egen superturk”.

Hipe Agency, byrån som blev till när Reach Media Group och Techposition PR gick ihop, forsätter att växa. Nyligen tillsattes en ny vd i bolaget, och nu kliver även Elcim Yilmaz – känd som ”Superturken” – in.

Att hitta hem till ett team som både delar mina värderingar och förstår att kommunikation är affärsutveckling, fick mig att efter 25 år ta steget från egen till byrå. Vi siktar på att göra stordåd tillsammans för våra kunder, säger Elcim Yilmaz, i ett pressmeddelande.

Sammangåendet med Hipe är något så ovanligt som att kunna vara en del av något större utan att tappa det som är autentiskt för mig. Vi skapar tillsammans en ny sorts byrå där vi formar oss efter kunden och inte tvärtom.

Elcim ska jobba med Hipe Agencys kommunikation och PR ”med ett affärsutvecklande och kreativt fokus”. Tidigare har hon arbetat med kända profiler inom både näringslivet och kulturen, samt med allt från stora bolag till interstatliga organ.

Vi är stolta och känner oss redo att växla upp tillsammans med Elcim. Hon kommer att vara en viktig pusselbit för att fortsätta bygga vårt ekosystem av startups, medelstora och stora bolag där vi som byrå agerar både kommunikationsstrateg, innovationshub och nätverksspecialist, säger Sandra Norberg, vd för Hipe Agency.

Hipe Agency ägs av techinvesteraren Jennie Sinclair, influencern Viktor Frisk samt Danir Resources – där Nexer, A Society och Pion Group ingår. Jennie Sinclair kommenterar:

Att få ha Elcim i rummet är en ynnest som fler nu får tillgång till. Alla borde få ha en egen superturk som vågar säga sanningar, sätta saker i perspektiv och spotta ur sig kreativa koncept 24/7. Hennes passion, engagemang och unika kommunikationsstil kommer att bli en enorm tillgång för vårt team.