We Are Era gör förlust på över 8 miljoner – ”flertal planerade produktioner inställda”

Marcus Klamming

”Nu har vi en stabil affärsidé och ett bra internt momentum”.

Fjolåret bjöd på en del utmaningar, inte minst för influencer- och Youtube-nätverket We Are Era som vände till förlust. Det framgår av årsrapporten för 2021 som Resumé har tagit del av.

Företaget skriver att man under förra året gick från 9,4 miljoner kronor i vinst till en förlust på 8,6 miljoner. Något som den nytillträdda vd:n Marcus Klamming inte vill kommentera, men menar att förlusten ”har funnits med i beräkningarna”. I rapporten förklarar man dock att ”den fortsatta spridningen av Covid-19 påverkade verksamheten väsentligt då ett flertal planerade produktioner blev inställda.”

Det är svårt för mig att uttala mig om vad folk har gjort tidigare. Nu har vi en stabil affärsplan, en stabil affärsidé och ett bra internt momentum, säger Marcus Klamming till sajten.

LÄS ÄVEN: We Are Era validerar kreatörer – ”nästa steg inom influencer marketing”

Intäktsraden såg dock lite bättre ut. Omsättningen ökade nämligen med dryga två procent och uppgick till 143 miljoner kronor.

Bakom We Are Era står tyska mediejätten RTL.