Acast stänger av reklam i Framgångspodden: ”Skyddar våra annonsörer”

Alexander Pärleros

Framgångspodden klev nyligen ombord hos Acast. Nu behöver podcastföretaget deaktivera reklamen i det första gemensamma avsnittet.

Så sent som i måndags meddelade Acast och Alexander Pärleros att de krokar arm, och att Framgångspodden flyttar in hos poddbolaget. Något som båda parterna ska gynnas av i längden, skrev man i ett pressmeddelande.

Nu har dock branschprofilen och entreprenören Alexander Pärleros senaste intervju, som släpptes under onsdagen, skapat en storm på sociala medier. I avsnittet pratar Alexander Pärleros nämligen med författaren och forskaren Katarina Gospic om bland annat vaccination under coronapandemin.

Det är det första avsnittet som Framgångspodden släpper tillsammans med den nya partnern Acast. Poddbolaget har meddelat att man inte kommer att ta bort avsnittet, men att man har stängt av all annonsering. Det meddelar Breakit.

Vi har valt att deaktivera reklamen i just det här avsnittet mot bakgrund av att innehållet i dagsläget kan uppfattas som kontroversiellt och att vi vill skydda våra annonsörer. Det här är ett rutinmässigt tillvägagångssätt när det gäller denna typ av situation, skriver Acast till sajten.