Alexander Pärleros och Framgångspodden flyttar till Acast: ”En stor seger”

Alexander Pärleros

”Vi ser fram emot att nå helt nya höjder tillsammans”, säger Alexander Pärleros från Framgångspodden. Samarbetet förväntas ge nya intäktsmöjligheter till både Framgångspodden och Acast.

Intervju-och businesspodcasten Framgångspodden startades av branschprofilen och entreprenören Alexander Pärleros år 2015, och har sedan dess spelat in över 550 avsnitt. Den framgångsrika podden, som har över två miljoner lyssningar i månaden, kliver nu ombord hos poddbolaget Acast.

Framgångspodden kommer att ta del av hela Acasts erbjudande, med allt ifrån hosting och distribution till marknadsföring, formatutveckling och annonsförsäljning. Målet är att partnerskapet ska gynna båda parterna ekonomiskt, genom att tillsammans ”bryta ny mark i Norden”. Man ska nämligen utveckla och stärka upp Framgångspoddens format med en större bredd av nordiska och internationella gäster, nya spännande segment och mer kreativa varumärkessamarbeten som ska attrahera en bredare publik.

2021 har varit ett fantastiskt år för Framgångspodden och nu när vi har ingått i ett partnerskap med Acast – och teamet kring podden har vuxit sig både större och starkare – ser vi fram emot att nå helt nya höjder tillsammans under 2022, säger Alexander Pärleros, i ett pressmeddelande.

Acast besitter en otrolig kompetens för att hjälpa oss nå dit och vi ser mycket fram emot att fortsätta utveckla formatet och ytterligare skala upp för att skapa ännu mer värde för lyssnarna tillsammans med dem.

Annons:
Annons:

Att signa Framgångspodden är ett drag i linje med Acasts plan – att bli ”den ledande kommersiella aktören med en majoritet av lyssningarna på den svenska marknaden”. Nyligen ökade företaget sin katalog till 35 000 shower globalt, och med signeringen av Framgångspodden hostar Acast numera majoriteten av poddarna som befinner sig på topp tio-listan av kommersiella poddar i Sverige enligt Poddindex.

Detta är en stor seger för oss som bolag och ett bevis på att vårt erbjudande gentemot kreatörer fungerar och är rätt. Inte nog med att Framgångspodden kompletterar vår existerande portfölj inom business-segmentet för svenska annonsörer, podden bidrar även till en enorm tillväxt i vår katalog av shower och genererar miljontals nya lyssningar till nätverket vilket i sin tur bidrar till större intäktsmöjligheter, säger Frida Klevemark, innehållschef på Acast i Sverige.