Byrån släpper app för influencer marketing – ”en allt snabbare värld”

Carl-Fredrik Linné

”Unik i sitt slag i Norden”.

Influencer-marketingbyrån Cure Media släpper en app, som ska underlätta hanteringen av influencerkampanjer. Appen är ett komplement till den egenutvecklade desktop-plattformen.

Vi förstår att fler jobbar på språng idag och att vi lever i en allt mer mobil värld. Därför har vi nu lanserat en app där våra kunder kan se alla sina kampanjer, hålla koll på sina KPI:er och få notiser om när influencers publicerar inlägg, säger Carl-Fredrik Linné, som har varit ansvarig för utvecklingen av appen och CTO på Cure Media.

Cure Media påbörjade arbetet med appen för ungefär sex månader sedan, men grunden till konceptet lades för flera år sedan, berättar Carl-Fredrik.

Anledningen till att vi initierade detta projekt var att vi märkte att våra kunder efterfrågade enklare och mer effektiva sätt att hantera och följa sina kampanjer. Som svar på detta utvecklade vi en app för att förbättra kundupplevelsen och möta deras behov på ett innovativt sätt.

Enligt byrån är den nylanserade appen den första av sitt slag i Norden.

Vår app är unik i sitt slag i Norden, och vi tror att en av anledningarna till att andra byråer ännu inte har satsat på att lansera egna appar är de betydande investeringar som krävs både ekonomiskt och kunskapsmässigt. Det är ett stort steg för många företag, men vi tror att fler kommer att följa vårt exempel i framtiden, säger Carl-Fredrik Linné.

Vilken är den främsta utmaningen för annonsörer när det kommer till influencer marketing? 

När det gäller influencer marketing är en av de främsta utmaningarna för annonsörer att hitta rätt influencers och skapa engagerande och autentiskt innehåll som resonerar med målgruppen. Detta innefattar att förstå målgruppens preferenser och att anpassa kampanjer därefter, för att uppnå bästa möjliga resultat.

Kan influencers också nyttja appen?

För tillfället är appen främst utformad för att möta våra kunders behov. Den fyller ett tomrum när det gäller att hålla dem uppdaterade om sina marknadsföringskampanjer. Influencers har inte samma behov i detta avseende, men vi lyssnar alltid på våra kunder och partners. Om efterfrågan finns kommer vi garanterat utvärdera deras behov och utveckla en lösning för dem, avslutar Carl-Fredrik Linné.