Collabs signar Sellpy: ”Tillför nya värden till marknaden”

Fredrik Grufvisare, vd Collabs och Alma Riihelä, Nordenchef på Sellpy

Plattformen kommer att effektivisera Sellpys arbete enormt, enligt deras Nordenchef.

Det har gått drygt en vecka sedan att techbolaget Collabs lanserade sin nya plattform, som beskrivs som “ett Google för influencer marketing”. Nu har bolaget ingått avtal med secondhand-plattformen Sellpy. Avtalet skrivs på ett år.

Vi har under en tid fått möjlighet att testa Collabs plattform. Influencer marketing är en viktig del av vår kanalmix och med Collabs plattform kan vi genom en snabb sökning identifiera rätt kreatörer inom vår nisch på bara några sekunder. Detta effektiviserar vårt arbete enormt mycket, säger Alma Riihelä, Nordenchef på Sellpy, i ett pressmeddelande.

Ambitionen för Sellpy, som nu ingår ett långsiktigt licensavtal med Collabs, är att nyttja tekniken för att effektivisera sina influencer marketing-aktiviteter både i Sverige och utomlands.

Vi är väldigt glada att ett så etablerat och spännande varumärke som Sellpy, valt att arbeta strategiskt med oss. Vår ambition med plattformen har från start varit att utveckla ett effektivt verktyg som tillför nya värden till marknaden. Vi är otroligt glada för de fina recensioner som vi hittills har fått från de utvalda kunder som tidigt fick testa mjukvaran och ser nu fram mot att kunna fortsätta arbeta nära flera av dessa aktörer under hösten, säger Fredrik Grufvisare, vd Collabs.