Danijela Pavlicas dotter frontar NA-KD:s storsatsning: ”Så exalterad”

Danijela Pavlica och bild på dottern från NA-KD-kampanjen (Foto: Danijela Pavlicas Instagram)

Igår avslöjade infleuncern Danijela Pavlica att modejätten Na-kd, som i dagsläget endast säljer damkläder, kommer att ge sig in i barnklädesbranschen. I ett inlägg på Instagram skriver Danijela bland annat:

Herregud så exalterad jag är.. Jag kan gladeligen berätta för er att Na-kd kommer att släppa en kids collection!! Och detta är bara början, är ni redo?

Na-kd bekräftar nyheten och berättar att Danijela Pavlica är en av de profiler som kommer att få fronta den nya satsningen.

Vi har valt att arbeta med Danijela och hennes dotter som en av ansiktena utåt för den första kollektionen, säger Sanja Tegeltija, pr-chef på Na-kd, till Influens.se.

Hon har i dagsläget inte designat någon del av kollektionen utan är en av de ansikten utåt som vi valt att fronta kampanjen med. Den första kollektionen som vi släpper innehåller 39 olika produkter.

Enligt modeföretaget är ett barnsegment något som många kunder har uppmärksammat att de i dagsläget saknar hos Na-kd.

Det kommer att vara ett stående sortiment, kollektioner som kommer att lanseras löpande, säger Sanja Tegeltija.

Barnkollektionen kommer att göra entré nästa tisdag, den 27 april.